Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pfennig
Mina baklysen lyser men väldigt svagt, anar att det är en säkring som gått eller halvt gått, då vi testade lite olika lampor och misstänker att en av dem var för stark.
Är det någon som vet var säkringen för baklysen sitter? Den enda sidan i min manual som fattas är den med säkringarna. Någon som kanske skulle kunna scanna in den och lägga upp här eller skicka till mig?
av Rådlös
En säkring är digital! Den kan inte bara "halvgå". Antingen är den hel och släpper igenom den ström som den är avsedd för, eller så brinner den av. Och då släpper den inte igenom något alls. Det är antingen eller. Något mellanläge finns inte.
I och för sig kan det vara oxiderade anslutningar till säkringen så att strömmen "bromsas" upp där. Om det är vanliga keramiska säkringar så kan det hjälpa att rulla på dom när dom sitter i sin hållare. Samtidigt kan man spraya med 5-56 eller motsvarande.
Men ledningarna till bakljusen är långa. Mycket kan hända på vägen. Mät spänningen vid säkringens utgång till bakljusen. Mät sedan vid bakljusens anslutning. Det skall inte skilja något större där. Kanske en ½ till en volt? Är det mer så har du ett fel i kabeln eller mer troligt, i jordanslutningen.
Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]