Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan, införskaffade en 245a från 77 som i rubriken men den har lite problem, det värsta är att när bilen har stått ett tag och är kall så är den omöjlig att hålla levande på tomgång, den startar relativt lätt men sedan får man sitta och hålla lite smågas i en 4-5 min tills den blivit varm så att man kan köra iväg annars dör den, dock startar den nästan med en gång efter den dött.

Min fråga är då vad ni med mer erfarenhet tycker borde kollas upp först, aldrig hållit på med en bil med förgasare förut och brukar inte meka alltför mycket.

Sedan så är det ett litet mindre problem, tempmätaren går upp till mellan "normal" och "high", är detta något att oroa sig över?

Motorn är förövrigt en B21a.

Mvh
Hej, jo vi har choke på bilen men tomgången är extremt låg trots att den är i, den kan dö även fast man använder den.
Man hör verkligen hur bilfan kämpar haha. :D

Ingen aning vad den har för förgasare, vet inte om vi känner för att slänga ut nå pengar på ny förgasare, finns det något man borde kolla igenom och ev byta ut på denna som sitter på? Typ membran eller något, kan det ha något med detta att göra?

Ska nog iaf byta olja+filter, luftfilter, tänddelar osv, kan ju aldrig vara dåligt tycker jag. :P
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]