Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! har en 340 från 85 med weberförgasare. Den har på senaste tiden varit något svårstartad och när den går igång så fungerar den felfritt i ca 10 min tills motorn har blivit varm. Den börjar med att hoppa väldigt kraftigt för att sedan tappa all kraft (känns som om tändningen dör), så fort kopplingen trycks in och man pumpar på gasen så kommer den tillbaka till liv för att efter en halv minut börja krångla igen, efter att ha bråkat med den i ett par minuter dör den helt och då får jag vänta ett par minuter innan det går att starta den igen...
Bensinpumpen har jag kollat och den verkar fungerar bra (både vid varm och kall motor), förgasaren gick jag igenom med förhoppningen att den skulle vara skitig men inget att anmärka på i den heller (har sprejat startgas kring den när motorn är igång men ingen skillnad i varvtal så verkar inte bero på tjuvluft), tändstiften byttes för ett par dagar sedan och samtliga vakuumslangar (sitter renix på den) är bytta.
Står med lite frågande min och undrar vad det kan vara.. är det någon som har liknande fel eller idéer på vad det kan vara för fel?

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]