- lör 08 sep 2012, 11:19
#679412
Hejsan.
Det är så att jag har renoverat en b23e +lite trim.
Och nu har jag tagit tummen ur röven och bestämmt mej för att starta den.
först hoppa den igång direkt och gick klockrent men så fick ja riva kammremmen o sätta dit en plugg på toppen då det sprutade olja.
sen satte ja ihop allt igen och skulle starta igen men då ville den inte igång o fick nöta lite,sen starta den så då skulle ja ställa in tändningen så slog av och släppte på fördelaren sen ville den inte gå igång direkt utan krångla, sen efter ett visst tag,s nötande så börja det rinna bränsle ur insuget o ur luftfiltret så ja kollade insprutarna o där kommer det inge bränsle alls..varför.?? går allt till kallstart ventilen.? nån med nå smarta tips.?.
Det är så att jag har renoverat en b23e +lite trim.
Och nu har jag tagit tummen ur röven och bestämmt mej för att starta den.
först hoppa den igång direkt och gick klockrent men så fick ja riva kammremmen o sätta dit en plugg på toppen då det sprutade olja.
sen satte ja ihop allt igen och skulle starta igen men då ville den inte igång o fick nöta lite,sen starta den så då skulle ja ställa in tändningen så slog av och släppte på fördelaren sen ville den inte gå igång direkt utan krångla, sen efter ett visst tag,s nötande så börja det rinna bränsle ur insuget o ur luftfiltret så ja kollade insprutarna o där kommer det inge bränsle alls..varför.?? går allt till kallstart ventilen.? nån med nå smarta tips.?.