Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haland
Nej den går inte igång på startgas. Den har varken gnista eller bränsle.
Just nu har jag smält bort det mesta av plasten, tror jag. Det är ju helt omöjligt att se. Jag måste skaffa en liten spegel så borde man ju kunna kika ned i hålet. Känner med fingrarna att det även är några trådar kvar som måste bort. Tar några dar nu innan jag kan fortsätta. Tack alla för allt stöd.
av haland
JIPPIEEE! Jag fick tillslut bort plastbiten och bilen startade direkt. Det var verkligen inte lätt att få bort givaren. Fick försöka smälta bort plasten med upphettat järn. Det gick långsamt men tillslut var det nästan bara metall kvar. Svårt att få tag i eftersom det är så jäkla trångt. Tog tom en blåslampa och elda rätt ner i hålet. Tillslut så var allt plast borta men fick ändå inte tag med en tång. Tog då en bit trädgårdslang och tejpade på en dammsugare och tänk helt plötsligt så följde den med. Har nog jobbat minst 2 halvdagar bara att få upp den plastbiten. Skulle gjort som tungviktarn föreslog och tillverkat ett verktyg. Det hade nog sparat mycket tid för den satt verkligen berghårt på ett svåråtkomligt ställe. Efter varmkörning så läckte kylarn samt rör till servostyrningen men det blir en baggis att fixa jämfört med detta. Mange Tack allihopa för allt stöd! Kanonbra forum detta!

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]