Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jojo2
Tjena!

Tjejen har en gammal 245'a, -88, efter att den stått utan batteri vill inte stereon (original) gå igång igen utan kräver kod.
Någon som råkar sitta på en sån?
Hört med verkstad och de vill ha 400 spänn, känns lite väl för en 20+ år gammal stereo.. :???:
Då kan man ju lika gärna köpa ny, men då hon vill ha kvar den gamla så är vi på jakt :D
av Droopy
eller googla lite på radio codes osv, fins en uppsjö av program för ändamålet men jag tror att du kan mikla isär den ochså på så sätt nolla koden el liknande, med det är väl frågan om det är värt det, du får ju en bruksstereo för några hundringar idag.
av Jojo2
Tack för tips, blir nog att hon får ge upp och fixa en ny istället. Visst är det schysst med original, men sånt jäkla meck för så lite :(
Användarvisningsbild
av päpplet
Om du tar av locket och skruvar ur hela kassettdelen (brukar sitta med 4 skruv och ett kar kablar) så sitter det en lång rad numrerade dioder under på kretskortet. Skriver du ner vart det finns resp, saknas dioder kan jag fixa fram koden åt dig

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]