Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse9988
Hej!

Tändlåset har krånglat. Har fått lirka för att kunna vrida om nyckeln. När jag skulle iväg idag höll jag på att lirka i 5-10 min utan att få runt nyckeln. Lyckades av ren tur vrida till läge 2 för att kunna trycka in stiftet och få ut cylindern. Cylindern håller jag nu i handen och kan fortsatt inte vrida runt nyckeln. Går det att lösa på något annat sätt än att betala 500 kr på skroten för en beg cylinder?
Användarvisningsbild
av Bosse9988
Hittat en begagnad cylinder med två nycklar på en skrot i närheten. Ska inhandla och montera den imorgon.

Vi med 400-serien är mycket bättre och trevligare än alla andra Volvoägare ... så det så! :)
av N0RBERG
Hade också stora problem med tändningslåset på 440 -94. Var påväg att köpa ny låscylinder men det blev bättre med tiden, och man fick in "lirk-tekniken" så nu krånglar det aldrig. Men var riktigt jobbigt då man inte kunde starta bilen direkt. Kunde som du hålla på i 5-10min :???:

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]