Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StigH
Jag har fått ett mystiskt elfel på min 460 -93 (B20F aut 12kMil ej elektronisk panel).
När jag slår av tändningen stannar klockan! Aldrig gjort så förut!
Det elschema jag har är f-n så oöverskådligt och svårläst så jag frågar så här istället (s.k. latmansmetoden..) :roll:
I samma veva började även bilen tjyvstanna på tomgång och dra mera soppa om det nu skulle ha ett samband?
Misstänker att det är ngt relä som spökar men vilket? Eller ngt annat? Säkringarna verkar hela.
av krang
StigH skrev:Jag har fått ett mystiskt elfel på min 460 -93 (B20F aut 12kMil ej elektronisk panel).
När jag slår av tändningen stannar klockan! Aldrig gjort så förut!
Det elschema jag har är f-n så oöverskådligt och svårläst så jag frågar så här istället (s.k. latmansmetoden..) :roll:
I samma veva började även bilen tjyvstanna på tomgång och dra mera soppa om det nu skulle ha ett samband?
Misstänker att det är ngt relä som spökar men vilket? Eller ngt annat? Säkringarna verkar hela.
Har du Plockat bort uret och kollat. På våran finns en säkring på en av kablarna. Minns inte till vilken matning det var. Lampan Eller klockan är ju olika. Annars kan man ju tjuvkoppla från nått annat som ska ha ström jämt om man inte finner något naturligt fel.

Det sitter ju reläer bakom handskfacket med man kan titta på.
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
ta ut klockan och mät
+matning kommer direkt från batteriet via säkring 9(tror jag )
jordning sker ej via någonting annat,men är jordpunkten dålig kanske klockan hittar jord via ngt annat när motorn är i gång.
allt kan hända,och sker också ibland good luck
Användarvisningsbild
av mrsniper
Min klocka har också stanat men ljust i den lyser. Så den är sönder eller :?:

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]