Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av theodor
hej,

en arbetskamrat har fel på sin 460 1992 med 1.8 liters motor, nu har han en felkod på bilen (3-1-3) tydligen kanister kolfilter. det finns nya till salu för 300 till 400 kronor. var sitter kanistern någonstans i motorn? jag har lovat honom att byta kanistern åt honom. någon som har tips och råd?
Användarvisningsbild
av vetten
Den borde sitta i motorrummet men Haynes repbok visar inte var den sitter, men det är tydligen en rund burk, ska kolla imorgon på min 480t och se om jag kan hitta den, borde inte vara så svårt att lokalisera den men det är ganska trångt och fullt med motor och diverse annat där.
Återkommer om jag lyckas lokalisera den.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Nu är jag inte så bevandrad när det gäller 400-modellerna men allmänt sett brukar ju Volvo vilja sätta kanistern i något av hjulhusen.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av vetten
Va ut och letade idag på 480-in men hittade den inte men det kan vara som "gnestakalle" skrev att den sitter i hjulhuset bakom Innerskärmen antagligen på höger sida.
XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]

Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]

Intressant, har varit med om dåligt/trå[…]