Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomClaesson
Jag tittar på bakljusen, blinkers fram och backspeglarna - det säger mig att den är från 1980. Men å andra sidan är det enkla saker att byta ut om man vill det. Samtidigt så ser man att det sitter en motor med elektronisk insprutning (B23F?) i den, tidigt 80-tal?! Men så har USA-marknaden alltid varit lite speciell och skiljt ut sig från resten av världsmarknaden med utförandet på sina bilmodeller...
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Jag har en -82:a, och den har de nyare lysena ( ganska säker på att det är original ).

Lite häftigt att se en b23f på bild, för det måste ju vara just det det är. Det är inte en E, och det är ingen b230.
av Alcan
Den där fronten på bilden satt fram till och med 1985 i USA. 1986 fick dom det "europeiska" utseendet som vi fick 1981 dock var deras strålkastarglas i plast.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Troligen är motorsystemet ett LHJ 2.0 med Chrysler tändning.

Mvh GK
av Amarace
Skärmblinkers är inte säkert i USA, däremot syns det då genom ett Emblem som täcker hålen, så det där är en äldre, sen kom dom där kofångarna 83 i usa, så då vet vi att det är en 83 (o som sagts, dom skärmarna o fronten levde t.om 85 i usa), men bakljusen är mysko, men dom kanske levde kvar 83 på just DL av nån anledning.
Chassienummret säger också årsmodell -83
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]