- lör 04 feb 2012, 16:52
Hej - min 245:a har börjat gnissla från motorrummet när den är kall. Jag trodde först det handlade om dåligt spända remmar men så tycks inte vara fallet. Idag upptäckte jag att motorfläkthjulet verkar vara löst - om man håller fast det lite lätt samtidigt som man startar bilen så snurrar det inte, vilket väl inte ska vara meningen? (Det kanske inte ska vara meningen att man håller fast hjulet heller, med risk för kapade fingrar, det var en impuls bara för jag misstänkte att det satt löst) Om bilen står stilla går det hur lätt som helst att vrida fläkthjulet. Men det ser ut att snurra som det ska om man inte gör som jag gjorde...
Om det är något fel här - vad kan man göra åt det? Jag vet inte ett dugg om hur fläkthjulet sitter fast - det ser konstigt ut, inga muttrar utan ser mer ut som nån konstig fjäder på mitten av fläkthjulet. VAd kan det annars vara för märkligt gnissel? Det är ett tjutande ljud, precis som vid en slapp fläktrem.
Bilen är en 92:a med motor B230F
Om det är något fel här - vad kan man göra åt det? Jag vet inte ett dugg om hur fläkthjulet sitter fast - det ser konstigt ut, inga muttrar utan ser mer ut som nån konstig fjäder på mitten av fläkthjulet. VAd kan det annars vara för märkligt gnissel? Det är ett tjutande ljud, precis som vid en slapp fläktrem.
Bilen är en 92:a med motor B230F