Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Volvo_740_GLT skrev:Jag skulle tippa på mellan 5-6000 bara det finns ju inget speciellt på den som sticker ut riktigt utan en helt vanligt bruksbil.
Vilket skambud :o . 5-6tkr får man betalt för vilken rosthög som helst som haft femtioelva ägare varav de sista tio har varit 18-åringar :( .

Det är klart att det inte vimlar av köpare till en 20 år gammal bil, men det är ingen anledning till att skänka bort en pärla.
av rd350
Bilen på bilderna behöver en ordentlig maskinpolering sen lär det inte vara några problem att få tolv- femton tusen för den under förutsättning att den inte är rostig under! Den har ingen dragkrok, bara det är en fördel då har den inte släpat runt på hästsläp och annat elände! GLE innebär också en betydligt trevligare inredning än den ganska hiskeliga som kom i den vanliga GL 88b....Håller med föregående att 5-6tusen är skambud, men se till att snygga till den innan försäljning :wink:
av Volvo_740_GLT
Jag har själv köpt en 240 GLE -90:a i perfekt skick fast lacken var mycket bättre och att bilen bara hade gått 11 tusen mil för 5 tusen och ska man få över 10 tusen för den bör den ha gått mycket mindre framförallt sedan gäller det att hitta rätt person som vill betala det och det är som att leta efter en nål i en höstack
av rd350
En fin 240 utan rost har aldrig varit svårsåld, då är det nåt som inte stämmer....Att någon har tur och hittar en kanonfin bil för femtusen betyder inte att alla andra bilar plötsligt är mindre värda! Sådana affärer går alltid att göra det är bara fråga om tur och rätt tillfälle. Själv gör jag sällan några bilköp utan att jag vet att jag kan få igen pengarna därför blir det inte så ofta...
av Volvo_740_GLT
rd350 skrev:En fin 240 utan rost har aldrig varit svårsåld, då är det nåt som inte stämmer....Att någon har tur och hittar en kanonfin bil för femtusen betyder inte att alla andra bilar plötsligt är mindre värda! Sådana affärer går alltid att göra det är bara fråga om tur och rätt tillfälle. Själv gör jag sällan några bilköp utan att jag vet att jag kan få igen pengarna därför blir det inte så ofta...

Ta en titt på blocket så ser du även dom fina 240 utan rost är svårsålda
av osla
inte mer än 10000, är ändå en vanlig 240=finns hur många som helst och det är ingen veteranbil. hade det varit en skattebeffad så hade det kanske varit lite roligare men inte mycket. vem betalar mer än 10000 för en 240? jag skulle inte ge mer än 5 för en riktigt fin
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om bilen är i stort sett rostfri och framför all rostfri på "rätt" ställen och den maskinellt är i gott skick samt är fin i inredningen så sällar jag mig till dom som tror på runt12.000:-.

Mvh GK
av hakano
Volvo_740_GLT skrev:Ta en titt på blocket så ser du även dom fina 240 utan rost är svårsålda
Ja, till dom många gånger rena rama fantasipriserna dom begär så blir dom ju kvar länge. För 25-50000 kr vill man nog få lite lite mer än bara en fin "bruks-244" med 10-15000 mil på mätaren med i stort sett noll i utrustningsväg och minsta enklaste motorn. För det är oftast dom modellerna som köpts av äldre människor och som sedan körts relativt lite och som nu kommer ut på marknaden.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]