Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
På ditt gamla instrumenthus bytte du ju spänningsstabilisatorn, funkade då temp och bränslemätare?
I så fall kanske det nya huset har samma fel och att du då får ta den nya "stabben" som sitter i det gamla huset och sätta den i det nya. Om det inte fungerar trots byte av "stabben" så får du söka fel och då troligen i kontaktstyckena runt instrumenthuset.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av bullbone
gnestakalle skrev:På ditt gamla instrumenthus bytte du ju spänningsstabilisatorn, funkade då temp och bränslemätare?
I så fall kanske det nya huset har samma fel och att du då får ta den nya "stabben" som sitter i det gamla huset och sätta den i det nya. Om det inte fungerar trots byte av "stabben" så får du söka fel och då troligen i kontaktstyckena runt instrumenthuset.

Mvh GK
Bytte spänningsstabilisatorn på den gamla utan resultat. Flyttade över till det "nya" instrumenthuset även det utan resultat...
Nåväl, skjuter detta problem på framtiden, har ju alltid med mig en 5l dunk med mig när jag är ute å åker. :-)-)
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?