Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emilfan
Jag köpte en volvo 440 i våras och nu har jag förstått varför den var till försäljning.. :(
Kopplingen äe nästan helt slut, jag måste trycka pedalen i botten föe att den ska funka :cry:
Måste jag lämna in den på verkstad eller är det ett någolunda lätt jobb för kunnig privatmekaniker? Var köper jag i så fall delarna?
av noned
Vet inte hur mycket jobb det är att byta den. Smidigast är att lämna in den. Men det kostar säkert en hel del. Mekonomen eller bildelskatalogen har kopplingar till 440

Jag har nog gjort det enda rätta i 440 träsket...köper en ny bil och slänger iväg 440 :D :D :D
Användarvisningsbild
av Gizz
Har precis också bytt bort min 440 men det var lite vemodigt. Tror att det hade blivit lite fel som dykit upp längs med vägen om jag haft den kvar. Köpte mig en S80 istället. Åker kungligt nu. :)
av moggep
Prova att spänna vajern.

När kopplingen är slut brukar man få motsatt effekt som du har, dvs den slirar bara fast pedalen är helt uppe.
Iofs så sprack den på min bil, så att den alltid höll i oavsett hur man trampade på pedalen.
Jag köpte en ny koppling på mekonomen. Med en Haynes-bok så var det inga större problem att byta. Har du dock inte mekat så mycket förut, så kan det kanske vara lönt att leja bort arbetet. Det är mycket skit som ska bort innnan man får bort växellådan...

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]