Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hejsan skulle instalera extraljus och sterio i min 360 efter det så startar inte bilen det är ingen gnista:(
det konstiga är att instrumentpanelen i bilen lyser grönt men ingen annan lampa funkar på tändnings läget ingen kontrolllampa alls lyser?
så undrar vad det kan vara någon som vet vad det kan vara ?
skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp tack på förhand:)
Hejsan tänkte bara berätta att min volvo 360 har vaknat till liv igen:)
det som ja gjorde var att titta på ett elschema som ja hitta här på sidan,
kollade vad det var för kablar sen såg ja en grön/vit kabel som gick från tändningslåset till ett relä.
så ja vet ej om jag gjorde rätt eller fel men tog en vanlig kabel satt säkring på den sen byglade ja mellan den grön/vita och en gul
då tändes alla lampor samt att ja kunde starta bilen med nyckel hoppa igång på en gång:)
så nu ska ja väl bara återställa allt ja har skruvat bort sen e det bara att besikta den igen:)
tänkte bara höra om man kan sätta dit en switch som ja kan ha för att slå på tändning sen nyckel för att starta.
och hur jag gör för att få det att fungera om det bara är dom 2 gula 1 grönvit om man ska bygla dom så ja kan ha en start knapp med:)
men är så nöjd för att ja hitta felet tack för alla bra tips på dena sida:)))

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]