- lör 19 nov 2011, 15:54
hej, jag har en 245 som är utrustad med bensin värmare som jag har problem med. när jag vrider på den i kupen så startar ju kupefläkt och även en pump i värmaren som cirkulerar kylvattnet, och efter en stund så låter det som att nå mer startar men själva förbränningen startar inte. och har kommit fram till att soppa pumpen till värmaren inte startar och var ute ni i mörkret och tog lös en kontakt som är full i smuts och rengjorde men det blev ingen skillnad. så då provade jag att mata plus direkt från batteriet till den kontakt men det hände inget. tror att det var en plus kontakt för kabeln såg röd ut men den var så skitig och hade blivit matt så det syntes inte så bra. den kontakten satt föresten längst bak på pumpen.
så då undrar jag hur den är jordad, om den jordar i fästet eller om det sitter en till kabel, tror att jag såg en svart kabel som gick från pumpen men gick inte att se vars den gick och om den verkligen gick därifrån
så då undrar jag hur den är jordad, om den jordar i fästet eller om det sitter en till kabel, tror att jag såg en svart kabel som gick från pumpen men gick inte att se vars den gick och om den verkligen gick därifrån