Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ann-christin johansson
har bytt det mesta på min 440 från 92 och den går rent och fint till 4000 varv då den bara lägger av, den går ochså hackigt när man backar precis som den inte orkar. någon som varit med om liknande?
Användarvisningsbild
av vetten
Hej det vore bra om du kunde precisera problemet lite, du skriver att bilen lägger av vid 4000 varv, hur då stannar motorn eller blir den bara väldigt orkeslös? Ett fel som det kan vara om bilen blir slö och orkeslös på högre varv är att katalysatorn har pajat så att den blivit för "tät" vilket gör att motorn inte kan andas ordentligt på högre varv, så ett litet tips är att lossa katen och provköra bilen, visst det kommer att låta mycket men om bilen funkar som den ska då så har du spårat felet

vetten
av ann-christin johansson
Bilen dör vid 4000 varv precis som om den stryps. Har precis bytt katalysator, tändstift, kamrem. skall testa med att katalysatorn, kan problemet med backen höra samman med detta också?
av hanzzon
hadde också samma problem men för mig hjälpte det med att byta grenrörs och insugs packningen

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]