Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Deedum
Hej,
jag har tagit över en 440 från -95. Hemskt rostig men finfin i motor och låda.

- Radiomottagningen har lagt av och jag tänkte fixa det nu. Någon som kan säga var jag ska börja rota efter kabeln? Höger, vänster, bakom instrumentpanelen eller handskfacket?

- Jag började med att ta bort skyddet vid pedalerna. På den panelen sitter en vit knapp med en kabel som går in i härvan bakom. Någon som kan still min nyfikenhet och säga vad den har för funktion?

Tack!
(jag har letat igenom trådarna ett tag, men tänkte sedan att det här är lätta frågor för någon snäll medlem att bolla tillbaka ett svar på)

:) Martin
Användarvisningsbild
av vetten
Deedum skrev:
- Radiomottagningen har lagt av och jag tänkte fixa det nu. Någon som kan säga var jag ska börja rota efter kabeln? Höger, vänster, bakom instrumentpanelen eller handskfacket?

:) Martin
Själv skulle jag börja med att ta ut radion och sen följa kablarna därifrån, men varför tror du att det är fel i kablaget? Det kan ju vara radion som är trasig???
av Deedum
Hej Vetten!

Jag trodde att jag skulle få mejl när någon svarade på min tråd så jag har inte sett ditt svar förrän idag när jag startade en ny tråd med en ny fråga. Sorry, känner mig otacksam nu :oops:

Jo, det kan ju vara radion förstås. Det borde kanske komma någon liten signal om det vore antennen.
Jag har inte forskat vidare. Jag hittade en kasse gamla blandband istället som jag har lyssnat igenom nu 8)

Den vita knappen då, vad kan det vara?

Tack för svaret, så här lite i efterhand. Jag ska testa radion någon annanstans snart, eller köpa en ny kanske.
Just nu startar dock inte bilen, och det var därför jag startade en ny tråd idag.

Må gott
Martin

Nu har det bränt en kabel igen :D Har […]

installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]