Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OFFO
Har fått för mig att köpa 480. Är jag frisk eller inte ?
Iallafall, vad skall jag titta på? vad krånglar ? Köpa med Turbo eller inte.
mm. mm. nån som vet ?
Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av vetten
Hej jo visst är du frisk :) de är inte fel att köpa en 480, är själv inne på min andra, vad du bör kolla upp är att all elektronik funkar även färddator kolla också upp att popuplysena är ok övrigt är det väl som på alla äldre bilar rosten som är den värsta faran. Du undrar också om turbo eller inte :?: ja det beror ju lite på om du är gasglad eller ej en turbo ligger i orginal på 122hk men kan med relativt enkla och billiga medel skrämmas upp till 160+hk vilket gör att man får en betydligt trevligare bil :twisted: sen kan det ju också vara smart att köpa en så sen årsmodell eftersom dom fick uppgraderad elektronik och en starkare växellåda, tyvärr är dom nyare inte så vanliga som man skulle önska ( dom tillverkades mellan 1986-1995) sen så finns det ju en riktigt bra klubb för 480-modellen som jag rekomenderar att du går med i om du köper en 480, suveränt snabba och seriösa svar på dom flesta problem som kan uppstå, jo jag är med där http://www.svenska480klubben.com gå gärna in där och läs mer, men om du hittar en fräch 480 så tveka inte för det är en mycket trevlig bil :lol:

vetten
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]