Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oskar244
Amarace skrev:Jag har aldrig varit med om att det har smält så mycket på säkringsdosan att det kan ta i jord på något vis (aldrig varit med om att det smält överhuvudtaget i säkringsdosan på en 240), och jag har haft rätt så många och skruvat i desto fler. Men det är ju lätt att kolla, ta loss plastpanelen o sen sitter säkringsdosan i två skruvar bara.
Ja jag kollade detta men verkade inte vara nåt med det, och var även lite tveksam om det ens kunde vara det.
av Oskar244
2444ever skrev:Det här är antagligen långsökt o orkar inte tänka genom dina symptom om det ens är teoretiskt möjligt. Men en gång när jag var ute o körde mitt i natten med en 240 så dog helt plötsligt ljuset helt, höll mina 90+ så det var inte jätteskoj. Iaf, det var en sladd som lossnat på, vad säger man, tändningslåset? och kortslöt mot en annan anslutning där.

Eller kortis i själva ljusomkopplaren?

Ja tändningslåset kan de ju även vara ska kolla detta.

Jag trodde att de först var kortis i ljusomkopplaren, så den byte jag men inte då var de det!
NisseHult skrev:Och HUR löste du problemet då???
Det vore väldigt trevligt om vi som hjälpt till i felsökandet finge reda på det.

Hoppsan, fick för mig att jag redan hade skrivit det

Jo det var kabelbrott vid vid höger bakskärm, där kablarna till bakljusen och så vidare. Kablen till höger bakljus hade bränt och jordat i plåten.

svår funnet men de gick till slut.

Tack alla för tips och ideér.
start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]