Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan alla glada volvofolk =)
Jo jag bytte min bränslepump och bränslefilter på bilen.... men nu har pumpen börjat låta i bilen när jag kör.
En kompis sa att då håller pumpen på att gå sönder, den kostade rätt mkt är en bosch, är det något fel på den?
Någon som vet????

Bilen är en volvo 240 gl 88 b230f-motor

Tack på förhand

MvH Tobbe
Det finns två pumpar. En i tanken och en utanför. Vet du vilken det är som låter? (Lyssna i tankröret). Den yttre ger trycket i bränslesystemet. Bilen går dåligt om du har fel tryck.
Har du kollat att den du bytte verkligen sitter fast? Man kan ju tänka sig vibrationer som fortplantas om den sitter löst.
Det finns möjlighet att mäta strömförbrukning på pumpen. En pump som håller på att ge upp, drar mer ström än normalt. Dessvärre vet jag inte vad som är normala värden, men det finns ju uppgifter på sådant någonstans (?)
Rådlös skrev:Det finns två pumpar. En i tanken och en utanför. Vet du vilken det är som låter? (Lyssna i tankröret). Den yttre ger trycket i bränslesystemet. Bilen går dåligt om du har fel tryck.
Har du kollat att den du bytte verkligen sitter fast? Man kan ju tänka sig vibrationer som fortplantas om den sitter löst.
Det finns möjlighet att mäta strömförbrukning på pumpen. En pump som håller på att ge upp, drar mer ström än normalt. Dessvärre vet jag inte vad som är normala värden, men det finns ju uppgifter på sådant någonstans (?)
Den som jag hör är den som sitter under förardörren typ, men den går bra i motor, bättre än va den gått innan, känns nästan som när man kör på 98 oktan..
Den som jag hör är den som sitter under förardörren typ, men den går bra i motor, bättre än va den gått innan, känns nästan som när man kör på 98 oktan..

Den som sitter under bilen, den sitter under baksätet (utsidan mot backen)
På förar sidan,

Kolla så den verkligen sitter fast.
NisseHult skrev:Låter den när du har full tank också?

Min lever rövare när det har sjunkit till 3/4 nivå.
Jag tror efter studie på olika forum att det kan vara en trasig slang till pumpen som sitter i tanken.
Den låter då som om den suger in luft också.
Får göra det när vi dom bytt tank, den läcker vid halvtank
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]