Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jojo2
Ska fixa lite rost innanför dörrarna på en 245'a, och på bilen sitter det ca 1½ cm tjocka plastlister precis under dörrarna som jag måste ta bort då rosten letat sig ner under dem.
Har försökt se hur de sitter fast men kan fan inte klura ut det, på ena sidan sitter det två skruvar där den är fäst i bakskärmen men inget i framkant, och på andra sidan inga skruvar alls. ??:-/
Någon som har koll?
av Jojo2
Hm, sånt man måste köpa nytt på typ Rejmes? De brukar ju vara svindyra även på småsaker. Köpte ex fyra små platspluggar för att sätta fast damasken till växelspaken, fick ge nästan 70 spänn :shock:
av greenbay
Bättre att "hugga av" clipsen med spackelspaden, då håller sig listen rak, om du skall sätta tillbax den alltså
/greenbay
av Jojo2
Har vid närmare titt sett att ena listen nästintill är helt lös, sitter fast på några få ställen bara, glipar stort på mitten typ. Och på några ställen en del rost runt fästena.
Känns mest som att man borde skita i att sätta dit den igen, men hur täcker man enklast hålen då? Så vitt jag kunde se när jag böjde upp listen är det ju bara fästhål rakt in i plåten och öppet bakom, mao svårt att få ev spackel att fästa nånstans, eller? Hålen är ju nästan så att man får in ett litet finger så är ju en del att fylla.
av Volvo264GLE
Jag brukar bara ta en platt skruvmejsel och bryta precis under varje clips - för mig brukar dessa hålla och listen är rak 8)

Är det mycket stora hål och rost så "ramlar" spacklet in och om du vill göra det ordenterligt och inte fuska så kanske du får lov att svetsa lite ;)
av Jojo2
Volvo264GLE skrev:Är det mycket stora hål och rost så "ramlar" spacklet in och om du vill göra det ordenterligt och inte fuska så kanske du får lov att svetsa lite ;)
Precis min tanke. Blir några hål att fylla :wink:
nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

installera dragkrok

Du får fråga din lokala Volvohandlare.[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]