Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peterlindberg
Hej nån som har nåt tips om torkarna på min 245 -88 som gick trögt i samband med att kolen va slut i generatorn, bytte dom men efter det funkar inte dom inte alls.
hänger det här ihop eller kan det va dålig jordning till torkar motorn.
säkringen är hel

Peter 245-88 V90-98
av Perra N
Torkarmotorn är väl bränd?!
av Peterlindberg
kul.... sitter väl lika lätt åtkomligt som kupefläkten......
av Exelon
Vet inte om dom sitter lika i alla 240ar men i min 77 så sitter den på högersidan i motorrummet om man sitter i bilen.
Och axeln tar man ur inifrån. Är bara att demontera hanskfacket. Har tagit isär den ett par gånger. Det brukar vara så att kolen som driver motorn är slut eller defekta.

Mvh Mattias
Användarvisningsbild
av Hasse63
Det sitter en "mässingplåt" från torkarmotorn och som en av fästskruvarna ska gå genom och den plåten fungerar som en jord. Är det borta eller dålig jord i den så går inte motorn. Plova att ta en kabel på utsidan torkarmotorn Ex från en av de skruvar som håller den "runda " plåten och till jord. funkar det inte då så byt.
av volvo240_gl
öppna den svarta burken eller vad man ska säga!

som sitter till höger om fäst skruvarna! det brukar vara "magnet brickorna som brukar ge upp på torkarmotorerna tydligen!det hände på min! så nu kör ja utan torkar motor, tråkigt och jobbigt när det regnar!!
av Arne
Det är inte alls ovanligt att torkarmotorerna ger upp på 240:in. Det är enkelt att byta, åk på skroten och köp en "ny".
av Peterlindberg
jaha tack så mycket då är det bara att skruva lite...
Trasig turbo V70 D4 aut MY15

Igår 11/8 på väg med bilen till b[…]

Tycker att du verkar ha det mesta i utrustning, ja[…]

Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller