Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anderzzz92
hej! jag äger en volvo 245 87- mitt halvljus funkar inte har endast positions ljus, parkerings ljus men när jag vrider på ljus strömställaren så att lyset ska vara på slocknar all belysning både inne i bilen och bak/fram utanför bilen. helljuset lyser om jag håller inne spaken till hellyset men släpper jag så slocknar det. har testat att byta strömställaren och mekaniska ljus relät under huven nära batteriet men fortfarande samma fel:( så nu försöker jag ta hjälp av er här på jagrullar.se vad kan det vara för fel? tacksam för svar mvh anders.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det du bytte under huven är stegreläet till ljusen och det reläet är det som styr hel och halvljus samt ljustuta. Reläet du letar efter brukar kallas avlastningsrelä som skall förhindra att strömställaren brinner vilket var ett vanligt fel innan detta relä infördes. Är osäker på var det sitter på din bil, på min 88:a sitter det mot torpedväggen till vänster om styraxeln inne i bilen rätt högt upp.

Mvh GK
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]