Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vangabo
Ja jag gjorde de för någon dag sedan. Å då stod tändningen på 0. Så inte så konstigt den gick illa innan. Jag har även bytt motorkuddar samt växellådskudden som va helt av. Inte konstigt han har skakat som ett odjur och gått illa i tomgång.
Nu har jag hållt på att pilla för att justera in bränsleblandningen, men har råkat att paja nån packning på skruven. För de läcker bensin under förgasaren :s
Vet någon om de sitter en packning/o-ring där???
Användarvisningsbild
av vangabo
Bilen går som en dröm nu. Den har aldrig gått så bra som den gör nu. Behöver knappt ha någon chock på den nu när jag startar den. Räcker med att trampa gasen i botten när man startar den å släppa så håller han lugnt å fint på 900rpm i tomgång. Skakar inte det minsta eller ruskar. Så jag har bytt nyligen packningarna å den förbannade oringen som läckte i förgasaren och insugspackningen. Inte konstigt han tagit en massa bensin innan! Nu går han snålare dessutom härligt :lol:

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]