Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dedron
Hejsan!

Jag har tänkt att montera ur bensinvärmaren på min bil. Saken är den att ja kan inte hitta beskrivning om vilka kablar som går vart och hur dom sitter, dock ska de finnas en kabel från den till en säkrings hållare under huven (sett den)

Men ja vet inte vilka slangar som ja kan ta bort och inte kan.

Tack på förhand!
av rd350
Finns lite olika värmare men eftersom din bil är en 88a sitter det nog en 091b värmare på den (liknar en rostfri termos) Bränslslangen är då påkopplad vid tankens returledning, den pluggar du. Vattnet är påkopplat vid elementets tillopp alternativt både tillopp och retur. Dessa kan du plugga eller hellre byta ut till nya originalslangar. Kablarna följer du ganska enkelt från värmarens kabelstock som går till styrenheten (vid hjulhustorn) sedan är den inkopplad vid fläktreglaget inne i bilen, där sätter du tillbaka originalsladdarna på sina platser. Har du den äldre typen av värmare skiljer det på vatteninkopplingen, där har du också en extrafläkt. Det bästa är naturligtvis att se till att värmaren fungerar och använda den! Särskilt om det är en 091a som är en mycket bra värmare. :wink:
av Dedron
Jag vill ha ur den, då ja även har hört att den drar bensin. Den funkar, men den ska ur och sedan säljas.

Tack för svar
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]