- mån 17 jan 2011, 08:09
#489136
Symptom:
Säkring ( 3 eller 4 ???) går direkt när huvudströmbrytaren slås på om ljusomkopplaren står i läge 0. Har felsökt som en galning och har kommit fram till att om den gröna kabeln som går från ljusomkopplaren märkt S, till glödtrådsvakten märkt S, tas bort så håller säkringen. Dock så lyser endast positionslyset ( det svagare alt) och inte varselljuset.
Frågan är då, vad står S för i kopplingsschemat? Alla andra anslutningar har ju ett nummer med en ev tillhörande bokstav.
Vad säger bilprovningen om man har positionsljus och inte varselljus? Halv/helljuset funkar ju, även om man iof måste ändra läge på ljusomkopplaren.
Spontant; var är felet? Ljusomkopplare, glödtrådsvakten eller någon lampa?
Tacksam för svar!
Säkring ( 3 eller 4 ???) går direkt när huvudströmbrytaren slås på om ljusomkopplaren står i läge 0. Har felsökt som en galning och har kommit fram till att om den gröna kabeln som går från ljusomkopplaren märkt S, till glödtrådsvakten märkt S, tas bort så håller säkringen. Dock så lyser endast positionslyset ( det svagare alt) och inte varselljuset.
Frågan är då, vad står S för i kopplingsschemat? Alla andra anslutningar har ju ett nummer med en ev tillhörande bokstav.
Vad säger bilprovningen om man har positionsljus och inte varselljus? Halv/helljuset funkar ju, även om man iof måste ändra läge på ljusomkopplaren.
Spontant; var är felet? Ljusomkopplare, glödtrådsvakten eller någon lampa?
Tacksam för svar!
Volvo 240 GLT VOC standardrallybil -82