Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 240tånagel
Tja

jag har en 240 -88 med en B230f "gammal polisbil".

mitt broblem är att inte bilen stratar nu. den tänder till ibland men startar inte..

det började för en en månad med att fördelaren exploderade och jag bytt och det verkande inte vara något fel efter de. sen blev det så att backen fungerade inte när mortorn blev varm, den bara dog när man släpte koplingen (men den gick när den var kall). sen gick inte motorn som den skulle när den blev varm. den bara dog iblan och sen var det inte säckert att startade förens den blev kall igen. och efter de så är jag backade ut från garaget för någon vecka sen stendog bilen och jag har inte fått igång den sen dess..

är det någon som har några ider om vad som är felet så skriv hjärna. vill ha igång den för det är ju snö ute och leka i :lol:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Börja med att kolla bränsle och gnista så vi vet vilket som fattas. Då har vi uteslutit hälften av alla möjliga fel.
Lossa returen bakom tryckregulatorn och kör lite på starten. Kommer det bränsle ur regulatorn så är bränsletrycket ok.

Men nu har jag inte tid att sitta här, ska ta min 740 med fulldubb och leka på isen :lol: (D)
av 240tånagel
bränsle får den för stiften är blöta.. gnista får den ibland men den är inte så jätte klar

skaker vi bytt

*tändspole
*fördelare
*tändmodul
*LMM
*och vi har bytt delar av + å - sladdarna till tändspolen för kablarna hade brunit ihop :(
av Hemulen
skaker vi bytt

*tändspole
*fördelare
*tändmodul
*LMM
*och vi har bytt delar av + å - sladdarna till tändspolen för kablarna hade brunit ihop :([/quote]Tja, här ska en ut och leka och för den andra har leken tagit slut eller inte börjat :D . Fattade inte det där med sladdarna som brunnit ihop,vilka sladdar och till vilken anslutning på tändspolen tro. Fixat det? Använt riktig presstång när du pressat dit en ny kabelsko,om inte löd där också. Riktiga tändkablar och inte gamla kopparsladdar? Monterat sladdarna rätt om du bytt? Kollat gnista med tändkabel och stift direkt från tändspolen? Kompetens att avgöra vad en bra gnista är,annars kolla på en annan bil. Lossat spridarkontakterna och försökt starta med startgas och då hört att det tänder till? Har du mätt så att det är batterispänning på tändspolens plus med tändningen på? Kamremmen sitter rätt? Pust och stön,mycket skrivet blev det :-)-)

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]