Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vill inte utnämna mig till expert, men du kan inte ha hallgivare i fördelaren samtidigt med en diagnostikbox vid fjäderbenet. Det är två olika bilmodeller. LH 2.2 med hallgivare i fördelaren, och LH 2.4 med diagnostikbox. Och även en svänghjulsgivare över svänghjulet.
Den modellen med LH 2.2 levererades fram till ungefär halvårsskiftet 1988. Därefter blev det LH 2.4. Och du har själv sagt årsmodell 1992, så då gäller det.
Senast redigerad av 1 Rådlös, redigerad totalt 0 gånger.
Vad är det för tändkablar tro,är det såna där billiga så sätt dit dina original,gör likadant med tändspolen. Kolla om stiften blir blöta när du gjort startförsök,om inte,Prova att köra funktionstesten med diagnosdosan så man vet om spridarna knattrar,ska höras då. :)
Ni verkar aldrig svarslösa :-) Jag ska testa som ni säger. Dock har min stress minskat något nu sedan jag idag stack och köpte en ny 240 kombi, en röd denna gång, en 93:a. Så nu kommer jag till jobbet imorron. Nu kan jag i lugn och ro testa olika saker på den andra 240:n

Jag återkommer med fler bilder och rapporter om olika resultat. Blir det inte snöstorm i helgen så tar jag ett ryck då. Innan detta hände så hade man en föreställning om att just gamla volvobilar var så en enkla att dom inte kunde bjuda på sådana här överraskningar.

Om jag ska rycka ut den, är drivaxeln limmad […]

Min 745-a har rullat med Biltema skivor, klossar, […]

Prova googla volvo 9474082. Verkar finnas i lager […]

Bensinpump till B27A 1978?

Nu kan jag inte speciellt mycket om just denna mot[…]