- ons 29 sep 2010, 08:28
Min B230F är svårstartad (Omöjlig) när den stått ett tag(Läs 2 timmar). Jag tror att det har med det nya höstvädret att göra.
Jag har kollat (och bytt) Fördelarlock, rotor, olja,filter och tändstift.
Jag har kollat (Och inte bytt) att tändkablarna är i god kondition, 1 år gamla bara.
Det märkliga är att bilen startar om man sprutar lite startgas i luftfilterlådan och då hoppar den igång och börjar gå som en klocka. Behövs bara en sekunds dusch med startgas för att bil(fan) ska hoppa igång och gå som en pärla.
Så bränslepumpen tror jag att man kan utesluta (Eftersom den går UA när motorn väl är igång).
Jag har läst om någon kallstartsgivare(typ automatisk choke?) .
Skulle det kunna vara denna givare?
Var sitter denna i sådana fall och finns det något sätt att felsöka denna utan att provköpa en ny?..
Om man måste köpa en ny finns den på biltema?
Om inte vilket artikelnr har den på volvoorginal? (Mekonomen är lika dyrt va?)
Tack om ni kan hjälpa mig!
:D
Titti
Jag har kollat (och bytt) Fördelarlock, rotor, olja,filter och tändstift.
Jag har kollat (Och inte bytt) att tändkablarna är i god kondition, 1 år gamla bara.
Det märkliga är att bilen startar om man sprutar lite startgas i luftfilterlådan och då hoppar den igång och börjar gå som en klocka. Behövs bara en sekunds dusch med startgas för att bil(fan) ska hoppa igång och gå som en pärla.
Så bränslepumpen tror jag att man kan utesluta (Eftersom den går UA när motorn väl är igång).
Jag har läst om någon kallstartsgivare(typ automatisk choke?) .
Skulle det kunna vara denna givare?
Var sitter denna i sådana fall och finns det något sätt att felsöka denna utan att provköpa en ny?..
Om man måste köpa en ny finns den på biltema?
Om inte vilket artikelnr har den på volvoorginal? (Mekonomen är lika dyrt va?)
Tack om ni kan hjälpa mig!
:D
Titti