Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av biltokig
Det sitter en B20F motor i den, har hittat den, hur mycket kan en sådan kosta? Hoppas inte för mycket bara!
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om du går in på bildelsbasen.se så finns det där. Man kallar den tomgångsstabilisator där.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av vetten
biltokig skrev:Tackar! Ska kolla direkt =)
Jag tycker ändå att du förts testa att rengöra din tomgångsmotor då det är ganska stor chans att du fixar felet själv då och utan några större kostnader. Antagligen har du en med tre stift på kontakten och då är det jättelätt att rengöra den, passa samtidigt på att göra rent kontaktstiften och kontaktstycket ordentligt så kan du komma undan riktigt billigt. Lite T-röd och några tops kostar ju nästan inget och om du köper en begagnad så behöver den garanterat också rengöras.
Ja det är min erfarenhet av tomgångsmotorer och jag är säker på att många håller med där :-)-)
av biltokig
Ska försöka göra rent den, hittade ingen tomgångsmotor på nätet..
av biltokig
Vill tacka er alla som kom med förslag! Bästa förslaget var att rengöra tomgångsmotorn. Det funkade! Nu fungerar bilen som den ska!

Ett projekt klart!
Nu behövs en växelllåda till en Peugeot 205 -92. Bör finnas i gävletrakten!
Någon som vet?
/Biltokig..
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]