Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trsten89
hej

min bil är en 440 från 94. det som är problemet är att bilen hackar när man trycker hårt på pedalen men det behöver inte vara enda ner till golvet. och ibland stannar bilen helt eller ja den dör iaf.

Jag har bytt bränslefiltret idag men problemet kvarstår, I början kom inte ens bensinen bra till motorn men sen så starta den efter många hot om skroten. när jag körde sedan iväg så började bilen hacka igen när man trycker hårt på gasen, och även senare på kvällen stanna den igen. jag har även hört att det låter mer från baksätet där bränslepumpen sitter, det låter som att den får arbeta ännu mer än vanligt.

är det någon som kan hjälpa mig snälla.

Tack på förhand T_rsten
Dina problem är troligen bränslerelaterade, du bör kontrollera bränslerelä, tankpump samt bränslefilter, bränslelednngar, bränsletryck samt spridare gärna i nämnd ordning.

Mvh GK
Vet inte om det här hjälper dig men jag hade ett liknande problem med min 240 så fort man tröck på gasen hackade den till eller dog men jag bytte fördelar locket och rotor so sluta den hoppas det hjälper.
av trsten89
det som jag nu har gjort som tydligen har hjälpt var att byta bensin filtret men då kvarstod problemet nu har har jag ryckt ut bensinpumpen och där satt det massa grus :shock: . blåste rent pumpen och nu går bilen bättre än innan och allt hackande har försvunnit. :D
Jag undrar om du inte skall byta ut bränslepumpen också samt se till att det inte finns mer grus i tanken som kan komma in i pumpen.

Mvh GK
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]