Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dalle76 skrev:okej men var bilen i tråden drabbad? eller ska vi fortätta söka felet på den ?
haha nej körde en kompis bil. Förövrigt tror jag att jag lokaliserat problemet. Var ju inte än enda kabel hel i gångjärnen till bakluckan :D
Ja gångjärnen är ett elände på 240. Hade problem med torkaren bak på min 245:a, vid felsökning så fungerade det. Kortis bara när luckan var nere, varje gång jag felsökte hade jag luckan öppen... Kopplade bort sladden till torkaren inne i taket, då gick i alla fall aldrig säkringen.
erikn skrev:Ja gångjärnen är ett elände på 240. Hade problem med torkaren bak på min 245:a, vid felsökning så fungerade det. Kortis bara när luckan var nere, varje gång jag felsökte hade jag luckan öppen... Kopplade bort sladden till torkaren inne i taket, då gick i alla fall aldrig säkringen.
Haha ok ;) 240 är en underbar bil. Men förstår inte hur Volvo tänkte där riktigt ;)

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]