Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steffo
Hej!
Min mor ska sälja sin gamla Volvo 240 som stått i garaget sedan min fars bortgång för tio år sedan. Den är i väldigt fint skick, ljusblåmetallic och helt i original. Har gått under tio tusen mil. Automatare. Någon som har en känsla för vad den kan vara värd?
av Rådlös
Jättesvår fråga att besvara eftersom den har fallit ur alla bilhandlarmarknadstabeller för länge sedan, som i sin tur bara är någon sorts rådgivande för bilhandlare och försäkringsbolag.
Men kolla den här sidan: http://www.kvd.se/ Där hittar du en avdelning för bilvärdering. Kanske dom kan hjälpa dig. Det finns för övrigt ett flertal sådana här sidor på nätet. Några andra tar betalt, så passa dig för dom. :-O)
För att göra det enkelt för dig med försäljning, tror jag att du skall höra dig för om någon inom din bekantskapskrets är intresserad i stället. T.ex. arbetskamrater eller deras anhöriga etc. etc. Eller om du har egna ungdomar i din närhet som har vuxit upp och behöver en bil.
Användarvisningsbild
av dalle76
ingen aning tyvärr men sälj för fan inte en sådan fin pärla till någon ungdom som "stajlar" sönder den en sådan bil skall ägas av någon som uppskattar en fin original bil.hadde jag haft pengar (är för tillfället arbetslös) så hadde jag köpt den direkt!

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]