Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gitzone
Jag var och besiktade min 244-79 igår och fick en anmärkning om att bromsverkan vänster bak var lika med noll, (det var inget fel på den innan besiktningen körde den.) I båda fram var det 2,2 och höger bak 1,4. Pedalen tar långt ner. Några förslag på vad det kan vara för fel ?:-/
Användarvisningsbild
av gnestakalle
gitzone skrev:Jag var och besiktade min 244-79 igår och fick en anmärkning om att bromsverkan vänster bak var lika med noll, (det var inget fel på den innan besiktningen körde den.) I båda fram var det 2,2 och höger bak 1,4. Pedalen tar långt ner. Några förslag på vad det kan vara för fel ?:-/

Jag vill inte svära på det men jag tror det är huvudbromscylindern för typiskt är då att ena bakhjulet inte får något bromstryck när en krets faller bort.

Finns på mekonomen för c:a 700:- och c:-a 500:- för utbytes, Biltema säljer för c:a 400:- komplett med bromsvätskebehållare, se dock efter om rören från huvudbromscylindern går ut från vänster eller häger sida.

Hoppas att detta kan hjälpa dig :)
av gitzone
gnestakalle skrev:
gitzone skrev:Jag var och besiktade min 244-79 igår och fick en anmärkning om att bromsverkan vänster bak var lika med noll, (det var inget fel på den innan besiktningen körde den.) I båda fram var det 2,2 och höger bak 1,4. Pedalen tar långt ner. Några förslag på vad det kan vara för fel ?:-/

Jag vill inte svära på det men jag tror det är huvudbromscylindern för typiskt är då att ena bakhjulet inte får något bromstryck när en krets faller bort.

Finns på mekonomen för c:a 700:- och c:-a 500:- för utbytes, Biltema säljer för c:a 400:- komplett med bromsvätskebehållare, se dock efter om rören från huvudbromscylindern går ut från vänster eller häger sida.

Hoppas att detta kan hjälpa dig :)
Precis vad jag misstänkte ,den läcker ju inte någonstans på oken och förlorar inte nämnvärt med bromsvätska, ville bara veta om att någon annan misstänkte det. Tack, ska sätta igång direkt
Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]

244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]