Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ErikJo
Hej :)

Har en 264 med lite sne huv och jag hade tänkt att få den rak, så jag tänkte höra mig för här om bra tips och trix för att få bästa resultat, om någon gjort nått liknande tidigare osv.

Skadan är likadan på andra sidan av huven, den förra ägaren hade glömt att stänga huven i vintras och det kom enorma mängder här uppe i norr så huven blev inte sig lik tyvärr..

Bilder på huven:
Bild

Bild

Bild

Tacksam för svar :)
av Amarace
Sådär kan det inte bli för att man glömmer o stänga huven och det kommer snö på, då skulle den bara stängas helt enkelt. Sådär blir det däremot om gångjärnen är så dåligt underhållna med olja att dom i princip skurit ihop, och sedan tvingar man igen huven med våld, då blir det sådär, eller man man lagt en planka emellan och våldar igen huven. Det är alltså ingne "normal" skada.

Sånt där är tyvärr svårt att få till, ta loss huven och försök bygga upp med plankor och sedan trycka tillbaka den, men bra är svårt o få det, enklare o bättre att byta huv.
Användarvisningsbild
av camaro69
Snacka med en bra bilplåtis, och inte en reserdelsbytare. Plåtisen kan göra underverk.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Byt huv! Huven är förbrukad i och med att både ytterplåt och förstärkningen på insidan gett med sig så pass, Visst går det att rikta om man ger sig fan på det, men det kommer alltid att finnas en försvagning kvar som när som helst ge sig till känna igen.
Och som sagt, smörj upp gångjärnen innan du monterar en annan huv :wink:

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]