Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Hej :) tråkig volvofirma som ni verkar ha där du bor :( dom borde skämmas, typiska tjurskallar att inte vilja hjälpa till bara för att det är en gammal bil, nej nobba och mobba dom och sprid gärna lite skit om dom också ;)

Vetten
av noned
Detta händer då självklart i volvos "huvudstad". Illa illa illa
Användarvisningsbild
av Sparkz
noned skrev:Det var inte den skruven jag skulle ha iaf. Det är den skruven innanför denna jag skulle ha. Volvo fatta inte vad jag var ute efter. Men jag fick tag på en firma som så passande nog heter Bromsoksrenovering AB och där fick jag rätt skruv med en gång, inga problem...

Volvo har säkert skruven men dom känner bara inte för att hjälpa en med en så gammal bil.....

/noned
Ska vi reda ut det här så vi vet vad vi pratar om? :P
Man lossar en plugg och skruvar sen på en justerskruv, därför kallar vi det "plugg" resp. "justerskruv". Volvo har pluggen men inga interna delar i oket.

Men jag fattar inte varför de inte bara låter kunden peka i katalogen? Det är ju enklast när det kommer in en som ska ha en sån där... ehhh... ;P
av noned
plugg eller skruv. Tycker det är lite tråkigt att volvo inte har delar till sina bilar....
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]