Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rd350
Prova kan man alltid men byte av nål o munstycke brukar bli bra. I fall du har "dvg"förgasare ( med det gula locket) ska du välja nål för gasdrift, håller mycket längre men finns bara till den "stora" förgasaren. problemet är att nålen blir ojämnt sliten så fast än du har rätt co-halt på tomgång blir blandningen fel längre upp i registret.
Användarvisningsbild
av dalle76
hej vad drar din per mil? antar att du har en 230a som jag. Min drar ca 1 liter milen tycker det är lite mycket borde komma ner i ca 0,85 0,90 men vet ej kanske en dröm några tips?
Användarvisningsbild
av dalle76
apropå dagens bensin gör som jag blanda litegrann 2takts olja i bensinen gör gott för förgasare och bränslepump men inte vid besiktning kan bl problem med avgasväredena då!
Användarvisningsbild
av Tilltugg
dalle76 skrev:hej vad drar din per mil? antar att du har en 230a som jag. Min drar ca 1 liter milen tycker det är lite mycket borde komma ner i ca 0,85 0,90 men vet ej kanske en dröm några tips?
min 230a -86 drog 0.801 när jag körde hem till norrland över nyår. Visserligen körde jag lugnt, då det var mycket lastbilar och snörök, men bilen var ändå fullastad. Jag har pierburg 175 CD-förgasaren, och det enda jag har gjort är att byta membran och vridit på 'skruven' mitt under förgasaren tills bilen gick bra.

** Jo, jag har bytt stift, tändkablar, fördelarlock och rotor också.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]