Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steenzor
Ska nu köpa en volvo 340 DL -85 och behöver snabba svar, läst lite om att det finns en del skitmotorer och sådant, men denna killen som säljer bilen har ingen aning om vad det är förmotor.. är detta en bra motor? vilken är detosv?

Info från vv.
Fabrikat : VOLVO 343533
Fordonsår: 1985
Motoreffekt, kw: 53,0

Kan även tillläga att det serut som det står GLB på grillen.
Är detta ett bra val av bil? både ekonomiskt och och att leka med i snön, ska ha den som bruksbil :)
Användarvisningsbild
av Brainy
Hej och välkommen hit!

Ptja, B14 är ju en förgasarmotor, är den inte väldigt billig och i väldigt bra skick så skulle jag se mig om efter en med insprutare. Dom har bilvit så pass billiga dom här bilarna så enligt mig finns det ingen vits att köpa en med en gammal förgasarmotor på 72hk när det finns insprutare för samma pengar med 40hk till.

340 är en väldigt rolig busbil på vintern, framför allt så är den väldigt välbalanserad så det är lätt att göra snygga ställ med dem ;)

Är den billigare och eller i bättre skick än en med större motor och du känner att du kan leva med det så slå till, annars avvakta.

mvh
Anders
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]