Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
#239488
Vad skrev jag? :wink:
Sparkz skrev: Den bruna på 15 på tändspolen ska vara kopplad dit isf.
Och ett förkopplingsmotstånd är ju bra eftersom det underlättar start.
av swede265
#369116
Hej.
Hur löste du problemet? Jag har ett liknande problem med en B20. Startar och går (nästan rent) på tomgången, varvar man upp den till 1500-2000varv spottar och fräser den för att sedan stanna. Ingen gnista. Kollar man brytaravståndet är det 0. Efter att ha felsökt mycket har jag konstaterat följande. Brytarna blir varma så att bakeliten vid fördelarens axel smälter??? och brytarna öppnas ej.
Har bytt tändspole, stift, brytare, kondensator men problemet kvarstår. Det verkar som att strömmen tar "fel" väg och brytaren blir varm. Detta sker när jag försöker varva upp lite.

Har någon något tips är jag tacksam.

MVH Micke

[squote=koolizz post_id=1622649 time=1766146780 u[…]

Brukar haka av minuspolen om jag är osäk[…]

Hej Har en volvo xc70 D5 2013 (T15 motorn med twi[…]

Volvo 850 som ej startar

Har du testat om bilen startar i nödprogramme[…]