Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henke666
Hej,

min bränslemätare visar knappt ingenting när jag har fulltank bara lite över det röda, jag undrar om det är någon som vet vad det ska vara för ohm för fulltank resp tom tank?

står inte någonstans om detta?
i haynes boken står det bara att ohm talen ska sjunka med ökad tank

Mvh!
av Rådlös
Fungerar din motortemperaturmätare? Den och tankmätaren spänningsförsörjs från samma ställe.
Om tempmätaren är hel bör du i stället gå direkt på tankarmaturen. Dom är mycket sällsynta på bilskroten, så om du har "bråtton" får du nog gå till en Volvobutik i stället. Mellan 2 och 3000 kr vill jag minnas.
Sedan finns det naturligtvis kabel och jordfel m.m, men utsliten tankarmatur är ett vanligt standardfel på Volvo.
av henke666
Rådlös skrev:Fungerar din motortemperaturmätare? Den och tankmätaren spänningsförsörjs från samma ställe.
Om tempmätaren är hel bör du i stället gå direkt på tankarmaturen. Dom är mycket sällsynta på bilskroten, så om du har "bråtton" får du nog gå till en Volvobutik i stället. Mellan 2 och 3000 kr vill jag minnas.
Sedan finns det naturligtvis kabel och jordfel m.m, men utsliten tankarmatur är ett vanligt standardfel på Volvo.
Nä den fungerar ej de visar lika mycket typ :???: men jag trodde att min motortemp givar också hade gått sönder men var sitter den spänningsförsörjaren då?

tack för snabbt svar!
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]