Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Tänkte fråga om det är någon som vet hur man byter instrumentbelysningen i volvo 440 -94? Har kollat lite snabbt efter skruvar till glaset på instrumentpanelen, men ej funnit nått. Skulle även vara tacksam om någon vet vad det är för sort lampsockel som sitter där, samt i reglagen till värme, fläktar, och (0/parkeringsljus/halvljusreglaget).

Tack på förhand! :D
På min 440 -89 så får man riva lite plast b.l.a där reglagen till strålkastarna sitter. bakom så sitter det runt 4 skruvar. Sedan är jag såklart tvungen att ta loss hastighetsvajern, sen kan jag ta ut hela panelen, och måste sedan demontera allt bakifrån, massa småskruvar. Vet dock inte hur det är på din 94a. Hoppas det fixar sig! :D
Michaelvecel skrev:På min 440 -89 så får man riva lite plast b.l.a där reglagen till strålkastarna sitter. bakom så sitter det runt 4 skruvar. Sedan är jag såklart tvungen att ta loss hastighetsvajern, sen kan jag ta ut hela panelen, och måste sedan demontera allt bakifrån, massa småskruvar. Vet dock inte hur det är på din 94a. Hoppas det fixar sig! :D
Har man ingen färddator så har man vajer och om det är färddator så är det bara kontakter och en elektronisk givare för hastighet därmed ingen vajer :D
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]