Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pierre78
Hej alla glada.
Jag har en 240 88 med 230F motorn som statade och gick i ca 30sek som ett lass skit på typ 2-3 cyl sen efter det är den helt död får ingen ginsta har provat en ny tändspole men det hjälte inte får inte nogon gnista iallafall vet inte vad jag ska leta .
Mycket taksam för en massa bra ider ??:-/
av Rådlös
Vid vänster fjäderbensfäste, sitter i så fall, en svart plastdosa, kanske 7 x 10 cm och med en liten kabelstump. Om man lyfter på locket till plastdosan så ser det ut som en kontakt med ett dussin hål i.
Det finns trådar här på forumdet om hur man gör och hur man läser ut och tolkar koderna. Sök på "Felkoder" eller "Diagnostikbox" eller båda orden samtidigt.
Lyser Lambdalampan?
Den här Diagnostikboxen kom mitt under modellåret, och om du har en sådan box så kallas din bilmodell 1988 B. Eller "sen 88:a" benämns den också ibland.
av minix
Jag hade samma fel men jag har en 93a. min gick skit piss några skunder. Jag bytte stift och tog bort oxiden från fördelar locken så vips gick den som vanligt igen:) kolla fördelar locken och skrapa bort den svarta oxiden noggrant med en mejsel eller kniv (lite pillrigt) funkar inte de köp nya stift ska du se.
Problem bromsar (luftning)

Volvo s60 2001 2,4t (200hk) Bytt till nya ok ba[…]

installera dragkrok

Hej, Funderar på installation av dragkrok p[…]

Torkarmotor

Det var länge sedan man kunde köpa reser[…]

Foringer / Bussinger V90 CC

Men finnes det en oversikt over hvilke foringer so[…]