Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snuffe
Hej, har en Volvo 440 95:a som jag haft i ca 10 månader nu, har inte haft några större problem med den förens nu.
När jag ska starta bilen så startar den direkt, utan problem och den går som en pärla, sen när man kört en 10 minuter och stänger av bilen en liten stund å ska starta bilen igen går startmotorn runt ett varv sen bara dör den, omöjlig att starta, då får man vänta en halvtimme innan den startar igen. har testat batteriet med att när problemet kommer tar jag startkablar och fäster på minus polen och sedan karossen så ej något fel där, även testat startkablar, men inget resultat (som jag inte räknade med för den delen).
har kollat glykolen på bilen så kylaren är de häller inte som fryst, om det nu skulle kunna göra att den beter sig såhär.
Någon som varit ute för detta och vet vad felet är, Batteriet har bra styrka så inget där häller, å ja, bensin va det på bilen.
Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av vetten
Ladda batteriet och byt tempsensorn för kall/varm start, den funkar som en sorts chok på motorn. Den sitter snett nedanför ettans stift och har en tvåpolig kontakt, det är den bruna kontakten som du ser på bilden :-)-)

Bild

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]