Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo 245 av 90 års modell. Igår när jag körde sjönk helt plötsligt hastighetsmätare, bränslemätare och tempmätare till låga nivåer och visaren började att pendla kraftigt. Varningslampan för batteriet lyste rött. Efter någon mil återgick allting till att bli normalt. Senare när jag startade bilen och började köra tillbaka var instrumenten helt döda och visade inget utslag alls. Batterilampan hade också slocknat. I övrigt fungerade bilen normalt och jag kunde köra försiktigt. Jag misstänker ett jordfel någonstans, men vet inte var anslutningarna sitter. Batteriet är utbytt för 2-3 veckor sedan. Några tips?
Mät upp generatorn för säkerthets skull.
När min generator dog så sjönk samtliga visare i instrumentet enligt din beskrivning.
Kunde dock köra ända hem på batteriet, hade inte så långt, men när jag skulle starta senare för att felsöka var batteriet dött det med.
Nytt batteri införskaffades i tron om att det var bara det. Gick i en dag. Sen var det tomt det med. Lyckades ladda upp batteriet och starta bilen och mätte på vad generatorn gav. Inget.
Efter byte av kolen så fungerade det normalt efteråt.
Problem bromsar (luftning)

Volvo s60 2001 2,4t (200hk) Bytt till nya ok ba[…]

installera dragkrok

Hej, Funderar på installation av dragkrok p[…]

Torkarmotor

Det var länge sedan man kunde köpa reser[…]

Foringer / Bussinger V90 CC

Men finnes det en oversikt over hvilke foringer so[…]