Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ReePeeWee
Hej!

Av någon anledning vill startmotorn inte röra sig. Det finns kräm i batteriet, så det måste vara något annat problem. Någon som har ett tips?

Mvh // ReePeeWee
av Perra N
Slår solenoiden in? (Klickar ganska ljudligt) Tyvärr är det relativt vanligt med startmotorer på 400-serien. Ska tydligen påverkas av att den ligger nära grenröret.
Användarvisningsbild
av vetten
Hej :) en liten "dum" fråga bara :shock: har du kollat så att inte kabeln till styrströmmen har hoppat av eller att kontakten till den har blivit full av oxid det är ju ett ganska vanligt fel, det är den lilla smala kabeln på startmotorn som sitter med ett flatstift :???: Du kan ju också prova att lägga i en växel och knuffa bilen lite så att motorn rör sej lite ifall att kuggkransen har ställt sej lite fel. Lycka till

Vetten
av ReePeeWee
jag har nog inte hört något ljud. så kanske kan vara nått med solonoiden.. Dock startade bilen helt utan förvarning, så jag misstänkter jordfel lr nått, men man vågar ju knappt ge sig ut på nån längre resa just nu...

Om du kör med den avstängd snurrar remhj[…]

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]

Sent inlägg, men det var alltså Trafikv[…]