Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BlåSjuttinia
tjatja,
jag har en 244 -79 som jag tänkte hänga på ett servo i, har fått tag på en GL från 78 med servo och tänkte flytta över grejerna. Någon som vet om det går, hur mycket man behöver byta ut och om det är något man ska tänka på när man sätter nya delar som pump osv.

hare...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det ska väl inte vara några problem när du har en bil att plocka från, då ska ju allt finnas med. Spindellederna på 240 med servo är krökta lite framåt för att öka castervinkeln, så flytta över dom med.
Användarvisningsbild
av Crille
Har själv gjort detta på en 82:a inga problem alls, glöm bara inte att göra en framvagns inställning efteråt.
Jag bytte dock aldrig spindellederna då jag inte fick med dem när jag köpte övriga delar.
Man har du tillgång till dem så bör du byta dem också som Sparkz säger.
av PIMP
BlåSjuttinia skrev:tjatja,
jag har en 244 -79 som jag tänkte hänga på ett servo i, har fått tag på en GL från 78 med servo och tänkte flytta över grejerna. Någon som vet om det går, hur mycket man behöver byta ut och om det är något man ska tänka på när man sätter nya delar som pump osv.

hare...

Köp min volvo så slipper du skiten. så himla dyra är dom inte.
http://www.blocket.se/view/4107429.htm
BlåSjuttinia skrev:tjatja,

hare...
Det enda du behöver byta eftersom du undrar är styrväxel och rattstag från torpedväggen ner till styrväxeln och såklart montera servopump.

Jag gjorde det mellan två st 245 varav den ena var -83 och den andra -86. Det passade utmärkt & gick rätt smidigt till..

Istället för polering och lackskydd vart[…]

Om du kör med den avstängd snurrar remhj[…]

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]