Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tilltugg
Sparkz skrev:Gummilist på en 86:a... :???: Fanns det så sent?
Bild

Såvitt jag kan se.. man ser iallafall hur den har krupit ner lite...

Bild

Man borde väl tvätta och polera innan man postar sånt här.. men jag hoppas det framgår vad jag menar.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Listen är delvis i gummi ja, men rutan sitter i butyltejp.
På din är det rutan som flyttat sig i ramen, det enda sättet att få det snyggt igen är väl egentligen att demontera rutan och montera med ny tejp där rutan skall vara. Därefter bör man montera en ny rutlist då den befintliga är deformerad av väder, vind och solsken och kommer aldrig att bli sig lik igen.
Användarvisningsbild
av Tilltugg
Hilmer skrev:Listen är delvis i gummi ja, men rutan sitter i butyltejp.
På din är det rutan som flyttat sig i ramen, det enda sättet att få det snyggt igen är väl egentligen att demontera rutan och montera med ny tejp där rutan skall vara. Därefter bör man montera en ny rutlist då den befintliga är deformerad av väder, vind och solsken och kommer aldrig att bli sig lik igen.
Ok, tackar för infon. Har en god vän som är glasmästare.. bara synd att det är 70 mil dit.. men vad tusan.. nu har jag en anledning att återse min hemstad! =)
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]