Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Udenius skrev:Satt det inte som standard på jubileumsmodellerna fram till 85?
Jag har sett det på ett par jubileumsbilar iaf.

Vilka jubileumsmodeller?

Enda Jubileumsmodeller som fanns av 240 var 1977 och 1987, andra eventuella jubileumsmodeller är lokalt från återförsäljare.
Satt som sagt INTE original i nån bil.

camaro69, det fanns som jag skrev en Special 1982 på grund av att det inte var några direkta nyheter det året, enkelt kan man beskriva en GLs som en 83:a fast 1982. Emblem satt på Vissa, men inte på alla av nån konstig anledning. Sen verkar Jämtland ha haft många av dessa, dom flesta jag sett på annons har varit därifrån.
Fanns även en kombi av GLs, den modellen var vit. Sen fanns det på sedan med eller utan taklucka som utrustningsalternativ. Det syns i typkoden om det är en GLs eller en vanlig GL.

Ragazon, priser på bilarna vet jag inte, såldes ju få av dom också så det är nog svårt att få fram. Men att köpa elöppningsats som tillbehör gick på 298kr 1985, utan montering då.
jag köpte in en fyndlåda på en auktion för massor av år sedan och min kompis som var med sa att
"Den där pappasken i lådan innehåller en bagagerumsöppnare till Volvo".
Inget jag har användning av resonerade jag och arkiverade den på hyllan för bortglömda delar.
Och där ligger den än idag. Det gäller bara att hitta hyllan först.

Men jag har inte sett någon bild på någon så jag har nå´t att jämföra med.
Så att jag är säker på att det är en dylik pjäs menar jag.
Vid intresse och rätt prisbild kan jag masa mej ut till lagret och leta.
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]