Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hockey72
Hej,

Efter att två motorfästen rasat och de blivit åtgärdade på verkstad så upptäckte jag till min förvåning att styrningen "glappar". När man kör rakt så kan man röra ratten ganska mycket åt båda hållen (ca 10 i till 10 över) utan att hjulen rör på sig. Det är grymt störande då bilen spårar lite och man åker än dit och än hit eftersom små rattrörelser inte registreras via hjulen. Någon som vet vad det kan röra sig och framförallt någon som vet om det är något som inte verkstan har gjort rätt när de bytte motorfästen?
av hockey72
Åkte till verkstan, Var lite rädd att det skulle bli ngn diskussion och jag var tvungen att betala mer pengar och därför ställde jag frågan så att jag skulle ha mer på fötterna. Hursomhelst så hissade de upp bilen och skruvade fast styrväxeln. Han drog nog flera varv innan han var klar. INgen kostnad och nu är det löst. Får väl se vad nästa grej blir...
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]